Przyjazny niepełnosprawnym

Ostatnie kursy starych Volvo

 

W piątek 20 listopada po raz ostatni na wrocławskie ulice wyjadą autobusy Volvo starszego typu. Chodzi o pojazdy szwedzkiego producenta, które trafiły do nas w 1996 roku. Wtedy były super nowoczesne, ale dzisiaj nie spełniają już oczekiwanych standardów. Przede wszystkim nie są niskopodłogowe. Oznacza to, że nie nadają się do użytku przez osoby niepełnosprawne. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich nie byłyby w stanie pokonać wysokich schodów w celu dostania się do wnętrza takiego pojazdu. Już od jakiegoś czasu zdecydowana większość kursów była obsługiwana przez autobusy niskopodłogowe. Włodarze miasta sukcesywnie wymieniali tabor na nowoczesny. Ikarusy to już dawna historia, nie tak dawno do przeszłości odeszły Jelcze, a teraz ich los podzielą stare wozy Volvo. Chyba najwyższa ku temu pora. Nie chodzi już nawet o ich nieprzystosowanie do nowoczesnych wymagań stawianych miejskiej komunikacji, ale także o zwykłe zużycie tego taboru. Większość autobusów, o których mowa miała, bowiem na liczniku przejechane grubo ponad milion kilometrów. Również sam wiek autobusów, które od ponad roku są już pełnoletnie predestynuje je go przejścia na zasłużoną emeryturę. Dobrze służyły wrocławianom przez 19 lat, ale ich czas dobiegł kresu.

Stare zastępuje nowe

 

Czternaście pojazdów starego typu zastąpił nowy tabor. MPK inwestuje w ostatnich latach w swoją flotę. W przeciągu dwóch lat wymienionych zostało aż 126 autobusów. Część z nich to znane już wrocławianom Solarisy Urbino. Pięćdziesiąt siedem pojazdów tej firmy, wszystkie niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację i nowoczesny system informacyjny dla pasażerów MPK Wrocław wydzierżawiło od producenta już w zeszłym roku. Od niedawno natomiast część linii obsługuje podwykonawca. Firma Michalczewski w swoim taborze ma nowoczesne autobusy firmy MAN. One również spełniają wymóg niskopodłogowości, klimatyzacji i nowoczesnego oraz prostego systemu informacyjnego dla pasażerów. Wszystkie te autobusy jeżdżą oczywiście w barwach wrocławskiego przewoźnika, a pasażerowie nie musza sobie zaprzątać głowy, do kogo faktycznie należy dany pojazd – czy jest dzierżawiony, zakupiony na własność czy też pozostaje autobusem firmy świadczącej usługi na rzecz MPK Wrocław. Oczywiście jest to także ważne z punktu widzenia osób niepełnosprawnych. Tak zbudowany tabor jest bez wątpienia przyjazny wrocławianom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Zadowolenie

 

Nowy tabor oznacza przede wszystkim zadowolenie klientów. Choć nie sprawi on pewnie tego, że znikną korki, a autobusy zaczną przyjeżdżać punktualnie, to podróżowanie w nowoczesnym sprzęcie jest bez wątpienia bardziej komfortowe. Docenią to pasażerowie zwłaszcza w lecie, kiedy nie będą się już musieli smażyć w nieklimatyzowanych pojazdach. Niestety nie wszystkie autobusy są w nią wyposażone. Dalej znaczną część floty wrocławskiego przewoźnika stanowią autobusy VOLVO nowszego typu niż te, o których pisaliśmy na początku. Chociaż są one niskopodłogowe, to nie posiadają na wyposażeniu klimatyzacji. Jeśli natomiast jesteście państwo spoza Wrocławia, a nie chcecie poruszać się po nim samochodem, ale nie przekonuje was też komunikacja miejska, to rozwiązanie jest jedno. Proszę zamieszkać na czas pobytu w naszym pięknym mieście w samym jego centrum. Tutaj polecamy państwu własne usługi. Vanilla Hostel Wrocław mieści się w odległości 10 min spokojnym spacerem od rynku. Komfortowe pokoje z łazienkami, bezprzewodowym Internetem, telewizją kablową, a także darmowy parking, to wystarczająca rekomendacja. Zapraszamy!

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *